בטיחות ביום כיפור
בטיחות ביום כיפור
09/14/21

בטיחות ביום כיפור

עם ישראל נחלק לשניים, אלו שצמים ביום כיפור ומתפללים בבית הכנסת ואלו שרוכבים על אופניים. זהו היום היחיד בשנה שבו הכבישים כמעט ריקים ממכוניות ואפשר לרכב כמה שרוצים והיכן שרוצים.
נתוני הסטטיסטיקה קצת משביתים את שמחת הרוכבים. מאות ילדים, וגם מבוגרים מפונים לחדרי המיון עקב תאונות רכיבה על אופניים או בשל החלקה על גלגיליות, רולרבליידס וקורקינט.

אם תקפידו על כללי הבטיחות, תוכלו ליהנות מרכיבה נעימה ולחזור הביתה בשלום.

איך להכין את האופניים לקראת הרכיבה?

בדקו את הגלגלים. ודאו שהגלגל מסתובב בצורה חלקה וללא תקלות, וודאו כי אין תקר בפנימית והצמיג הוא ללא סדקים, ללא קרעים, ללא שפשופים ויובש. התאימו את גובה הכיסא לגובה הרוכב. אצל ילדים יש להקפיד כי הרגליים מגיעות לקרקע ללא כיפוף הברך. המבוגרים יקפידו כי הרגל הפשוטה אל הדוושה הנמוכה, תהיה ישרה, לא כפופה, אך גם לא מתוחה מדי.

בדקו את המעצורים. יש לוודא כי כריות המעצורים ממורכזות והן במרחק שווה, מרחק של שני מילימטר משני צדי החישוק. את מרחק ידיות העצירה מהכידון יש להתאים לכפות הידיים של הרוכב בתנוחה שתאפשר הנחת אצבע מכופפת קלות על הידית במשך כל זמן הרכיבה. יש לוודא כי החלפת ההילוכים מתבצעת באופן תקין. אם קניתם אופניים חדשות, בדקו את ההילוכים עוד בחנות. בצעו רכיבה קצרה והעבירו את כל ההילוכים מגלגל השיניים הגדול ועד לגלגל השיניים הקטן ביותר.

עוד רגע כבר יוצאים לדרך

בעת הרכיבה חשוב לחבוש קסדת רכיבה. היא מצילה חיים. מרבית הפגיעות בתאונות רכיבה על אופניים הן פגיעות ראש, חלקן עלולות להסתיים בנזקים בלתי הפיכים או במוות. חשוב לוודא כי הקסדה מונחת היטב על הראש ואינה זזה בקלות. מומלץ להצטייד בכפפות רכיבה, הן ימנעו יבלות ופציעה בכפות הידיים במקרה שתיפלו מהאופניים.

חשוב להצטייד במים ולשתות אותם בכל פרק זמן קצוב ולחבוש כובע, רצוי לשתות חצי ליטר מים בכל שעת רכיבה. זכרו, אתם מאבדים נוזלים רבים בעת הרכיבה, לכן חשוב לשתות. הגוף מתאמץ ודורש אנרגיה. הצטיידו במזון, במיוחד אם אתם רוכבים למרחקים ארוכים. אם לא תאכלו אתם עלולים לסבול מחולשה ומסחרחורות. עשו הפסקה, אכלו בתיאבון וחזרו לרכיבה. קחו אתכם טלפון נייד למקרי חירום.

יצאתם לדרך? הקפידו על כללי רכיבה בטוחה

נכון, רוב הכבישים ריקים ממכוניות, אך עדיין יש מפעם לפעם רכבים על הכביש. יום כיפור הוא יום מועד לתאונות, חשוב להקפיד על רכיבה בנתיב הימני, ולהביט ימינה, שמאלה ואחורה לפני כל שינוי כיוון או כניסה לצמתים. יש לשמור על מרחק מתאים מרוכבים אחרים. בחרו מסלול רכיבה בהתאם ליכולות שלכם, אם אינכם מיומנים ברכיבה, אל תבחרו מסלול ארוך מדי. זה לא נעים להיות במרחק רב מהבית ולגלות שאזלו לכם הכוחות או שאין מספיק מים או מזון.

ילדים קטנים לא רוכבים ללא השגחה. ביום כיפור יש תחושה של היעדר סכנה בשל הכבישים הריקים מכלי הרכב, אך זוהי תחושה מוטעית. אמנם אין צורך לעקוב אחרי הילדים עם מצלמות אבטחה אולם חשוב להשגיח על הילדים הרוכבים במיוחד על ילדים בכיתות הנמוכות. הרבה ילדים קטנים נפגעים בעת הרכיבה ורבים עד יותר הולכים לאיבוד.

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן