הכינו את הבית לחורף
הכינו את הבית לחורף
10/09/16

הכינו את הבית לחורף

הסופות שמביא אתו החורף מזכירות לכולנו שהחורף כבר בפתח והחזאים צופים סופות נוספות. הכנה מתאימה של סביבת המגורים לחורף תעשה את ההבדל בין חורף נעים וחמים לבין חורף רטוב, קר ואפילו קשה. אל תחכו לסופה הבאה, הפעם תהיו מוכנים.

צריך להכין את הגג והמרפסת

חשוב לבדוק האם הגג אטום היטב. שכבת האיטום חייבת להיות אחידה, ללא בורות או חורים וללא סדקים. חשוב לבדוק כי ניקוז מי הגשמים יתבצע בשיפוע אל עבר פתחי המרזבים. שלוליות ומים עומדים על הגג מגבירים את הסיכויים לבעיות רטיבות ונזילות.

בדקו את המרזבים. נקו אותם משאריות לכלוך, עלים, אבק וודאו כי המים מתנקזים בהם באופן חופשי.

כאשר אתם עולים אל הגג לבדוק את מצבו, וודאו כי הסולם תקין ועומד יציב. במידה ואין מעקה לגג, על תתקרבו לקצה הגג, שמרו על מרחק של לפחות שני מטרים מקצה הגג בכדי למניע נפילה. במידה ונדרשת עבודה בקצה גג ללא מעקה (למשל: פתיחת מרזבים או איטום), הזמינו בעלי מקצוע מומחים שיבצעו את העבודה באופן בטוח.

אם מצאתם סדקים בגג, מקומות נפוחים או פגמים נוספים המעידים על בעיות באיטום, אל תחכו, הזמינו עוד היום הזמינו את אנשי המקצוע כדי לאטום היטב את הגג. אם אתם גרים בקומה העליונה ויש לכם סימני רטיבות על התקרה, אתם יכולים לחסוך את העלייה לגג, כל הסימנים מעידים כי יש בעיות באיטום וצריך להזמין מיד את המומחים בתחום.

אל תשכחו לבדוק גם את פתחי הניקוז במרפסת ולנקות את הלכלוך שהצטבר בהם בימי הקיץ.

צריך לבדוק את המערכות הסולריות ואמצעי החימום

הקולטים של דודי השמש צוברים אבק בימי הקיץ, האוטם חלקית את מעבר האנרגיה לתוכם ומונע ניצול מקסימאלי של קרני השמש לחימום המים. השמש בימי החורף אינה חזקה כמו בימים החמים, לכן כדאי לעלות אל הגג ולנקות היטב את הקולטים.

חשוב לבדוק האם קולטי השמש מחוזקים היטב כדי למנוע את נפילתם במצב של רוחות חזקות וסערה.

הקפידו כי כל אמצעי החימום מתוחזקים היטב ועונים להוראות הבטיחות של היצרנים.

אם אתם משתמשים בתנורי ארובה, חשוב לנקות היטב את ארובות הפליטה, לוודא שאינן סתומות כדי למנוע חדירת עשן ופיח אל הדירה.

בחדרי האמבטיה יש להשתמש בגופי חימום, וגם תאורה, עם כיסוי כדי למנוע רטיבות וחדירת מים העלולים לגרום לקצרים חשמליים.

ימי החורף מאופייניים בשימוש במכשירי חשמל רבים ביחד. אם בחורף הקודם סבלתם מקפיצות של נתיכים ומנפילות של חשמל, זה הזמן להזמין חשמלאי שיעשה בדיקה מונעת, יבדוק את ארון החשמל, את מפסק הפחת ועוד. אם יש בעיות בקשו ממנו הצעות לפתרון.

צריך לבדוק עמידות של חפצים ברוחות העזות

חשוב לוודא כי כל הפריטים החשופים לרוחות החזקות, בגג, בחצר ובמרפסת מאובטחים וקשורים היטב.

אם יש לכם עצי נוי בחצר, הם עלולים להישבר, ליפול, לגרום נזק למבנה ולרכב, לקרוע חוטי חשמל ולסכן את הולכי הרגל בסביבה. צריך לגזום את העצים לפני החורף כדי לצמצם עד למינימום את הנזק.

אם יש לכם עציצים או אדניות במרפסת או בגג, צריך לבדוק האם הם קשורים היטב והאם הם ערוכים לגשם מבחינת הניקוז. צמחים עדינים ורגישים, כדאי להכניס הביתה בעונת החורף.

אל פסק יציל את המכשירים החשמליים שלכם וגם את המחשב בימים גשומים וסוערים. זהו מכשיר המגן על העומס הרגיש של המכשירים מפני הפרעות והפסקות חשמל, הוא לא יקר ואין ספק באשר לכדאיות ההתקנה.

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן