הכנת תוכנית לניהול הבטיחות
הכנת תוכנית לניהול הבטיחות
11/21/21

הכנת תוכנית לניהול הבטיחות

כל ארגון נדרש כיום להכין תוכנית מפורטת ומערך בטיחות מתקדם. המטרות של הכנת תוכנית בטיחות ארגונית הן: קודם כל, מילוי דרישות החוק בתחום בריאות תעסוקתית ובטיחות, מניעת סיכונים, צמצום ומניעה של מחלות מקצוע ומניעת תאונות עבודה. הכנת תכנית בטיחות מסודרת תקל על ניהול כל נושאי הבטיחות לפי התקנות והכללים. למעשה כל ארגון המעסיק 50 איש ומעלה חייב שתהיה לו תכנית בטיחות על פי התקנה.

הכנת תכנית לניהול הבטיחות

תכנית בטיחות על פי החוק תכלול: מערך נהלי בטיחות וגהות, מערך נהלי בריאות שכוללים בדיקות רפואיות לעובדים, מערך נהלי חירום, נהלי אש, שגרת בדיקת ציוד ועוד. מי שיכול לבצע הכנת תכנית לניהול הבטיחות הוא ממונה בטיחות שעשה השתלמות של סקר סיכונים על פי אישורו של מפקח העבודה. חברת מוזי בוטון – בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ מציעה שרותי הכנת תכנית בטיחות על פי החוק למפעלים, לאתרי בניה ולכל עסק שזקוק להכנת תכנית בטיחות.

מה כוללת תוכנית בטיחות?

תכנית בטיחות על פי התקנה כוללת מערך נהלי בטיחות ובריאות, נהלי חירום, הגדרת תפקידים והגדרת המבנה הארגוני של כלל מערך הבטיחות והגהות, סקר סיכונים, פירוט מערך ההדרכות, בדיקת ציוד וחומרים ופירוט בדיקות רפואיות לעובדים. מדובר בתכנית מורכבת, מוקפדת ומחמירה, וזאת על מנת לצמצם עד כמה שניתן כל תקלה בטיחותית.

אתרי בניה

אתרי בניה מוגדרים כמקומות עם סיכונים גבוהים מבחינת הבטיחות, לכן דווקא שם הכנת תכנית בטיחות היא הנחוצה והנדרשת ביותר. תכנית לניהול בטיחות באתרי בניה כוללת תקנות מחודשות אשר מגדירות את נושאי החובה בתחום הבטיחות והגהות באתרי בניה. התכנית עוזרת לנהל סיכונים בצורה רציפה ושיטתית. מטרתה העיקרית של תכנית לניהול בטיחות באתרי בניה היא לקבע ולקיים תכנית פרואקטיבית וישימה שאפשר לנהל וליישם אותה כראוי.

הרגולציה בנושא הבטיחות

הרגולציה בתחום הבטיחות והגהות של התעסוקה נועדה לשמר את בריאותם של העובדים ולמנוע נזקים הן הבריאותיים והן הכלכליים. היא גם נועדה לשמור על איכות הסביבה. כמו כן, רגולציה מבטיחה הרחבת ידע, פיתוח מודעות בתחום הבטיחות וגם הטמעת שימוש בכלים וציוד אשר יסייעו באכיפה. על מנת לאכוף את כל מה שנדרש בנהלי הבטיחות, יש צורך בניהול של תכנית הבטיחות הארגונית. מוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ מזמינה אתכם, ראשי ארגונים ומפעלים לפנות אלינו ולקבל סיוע בהכנת תכנית בטיחות.

קראו עוד אודות הקמת מערך בטיחות בארגון >>

איך לבחור ממונה בטיחות מתאים לעבודה >>

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן