חג סוכות בטוח
חג סוכות בטוח
10/05/16

חג סוכות בטוח

התורה מצווה אותנו לשמוח בחג הסוכות. בספר דברים פרק ט"ז פסוק י"ד כתוב: "ושמחת בחגך אתה בנך ובתך … שבעת ימים תחוג לה' אלוהיך … והיית אך שמח!" כדי לעבור את החג בשמחה אנו מצווים בחובה נוספת, חובת הזהירות. כל שנה לקראת חג הסוכות ובמהלכו עולות באופן משמעותי הפניות לחדרי מיון ולקבלת עזרה רפואית. לעתים הפציעות קלות, לעתים קשות ולעתים הן גובות חיים. חג הסוכות הוא אחד מהחגים היפים ביותר במסורת היהודית, אם נשמור על כללי הזהירות נוכל לחגוג את החג מתוך שמחה והנאה.

איך בונים סוכה? שבעה כללים מצילי חיים:

1. כאשר מקימים את דפנות הסוכה יש להרחיק את הילדים מהמקום כדי שחלילה לא תיפול עליהם דופן של סוכה בעת ההקמה. חשוב לחזק את דפנות הסוכה זו לזו כדי שלא יקרסו וייפלו על השוהים בתוך הסוכה או מחוצה לה.

2. אם אתם בונים סוכה במרפסת, אין לטפס על מעקה המרפסת או על מקום מוגבה מחשש למעידה ולנפילה. את הסכך של הסוכה יש לחזק היטב כדי שלא יעוף ברוח ויפגע בעוברי אורח.

3. כאשר תולים קישוטים, אין לעמוד על כיסאות או על סולמות לא יציבים. אסור לתת לילדים לתלות קישוטים ללא השגחת מבוגר ורצוי להרחיק מהם פטיש, מסמרים או כלל כלי חד ומסוכן.

4. אם בעת בניית הסוכה נפל מבוגר או ילד מגובה, אסור להזיז או להרים אותו, יש להזעיק מיד עזרה רפואית.

5. אם בחרתם לסוכך את הסוכה בכפות דקלים, חשוב להרחיק את הענפים מהילדים. את כפות התמרים יש לאחוז בכף הדקל בתחתיתו ולא בקצהו. בקצה כפות הדקלים יש קוצים העלולים לעקוץ או להיתפס בידיהם של בוני הסוכה.

6. את חיבורי החשמל לסוכה יש לבצע רק באמצעות חשמלאי מוסמך. יש להקפיד שלא להשאיר  נקודות חשמל או חוטי חשמל חשופים.

7. שווקי ארבעת המינים נמצאים בדרך כלל במרכזי הערים קרוב אל כבישים סואנים. כאשר אתם הולכים עם הילדים לשוק, חשוב להשגיח עליהם ולוודא שלא יתפרצו לכביש ושלא ילכו לאיבוד בין המון האנשים הנמצאים בשוק.

בניית סוכה בבטחה

כללי זהירות בעת הישיבה בסוכה

  • אין להדליק נרות סמוך לקישוטים בסוכה או לדפנות הסוכה. לעולם אל תצאו מהסוכה כאשר הנרות עדיין דולקים.
  • יש להרחיק את קישוטי הסוכה מנורות החשמל.
  • את כבל התאורה המזרים חשמל לסוכה יש להרחיק מילדים.
  • אסור להכניס תנור חימום לסוכה.
  • ילדים רבים נפגעים מכוויות בחג הסוכות. הרחיקו מהילדים שתייה חמה, מרק רותח, נרות ועוד.

יוצאים לטייל בחג? אלו כללי הבטיחות שחייבים לשמור!

מטיילים רבים מנצלים את עונת הסתיו, רגע לפני שהחורף מגיע ויוצאים לטייל בימי חג הסוכות. בכל שנה נרשמות קריאות רבות לעזרה רפואית. שמירה על כללי הבטיחות תצמצם עד למינימום את מספר התאונות והפגיעות האופייניות לימי החג.

חובה להצטייד בכמויות גדולות של מי שתייה, יש לקחת לכל מטייל לפחות שני ליטר מים. יש ללבוש מכנסיים ארוכים, לחבוש כובע עם שוליים רחבים ולנעול נעלי הליכה סגורות, גבוהות ונוחות.

חשוב להקפיד לטייל בשבילים המסומנים ולא לסטות מהם, לא מומלץ לטייל לבד, רצוי לטייל מינימום בזוגות.

אל תרימו אבנים כבדות, אף פעם אי אפשר לדעת מי או מה מסתתר מאחוריהן.

אין לשחות בים או בבריכה ללא פיקוח מציל ולא לאפשר לילדים להיכנס לבריכה או לים ללא השגחת מבוגר.

בימי החג הכבישים עמוסים. חובה לנסוע בזהירות, לא להתעסק בטלפון הסלולארי בעת הנהיגה או בכל דבר העלול להסיט, אפילו לרגע, את העין ואת תשומת הלב מהדרך.

אל תשאירו ילדים לבד ברכב אפילו לדקה. הקפידו על חגירת חגורות בטיחות ועל מושבים מתאימים לילדים.

מר מוזי בוטון מנכ"ל "מוזי בוטון – בטיחות, גיהות ואיכות הסביבה בע"מ" וצוות העובדים מאחלים לכל בית ישראל חג שמח ובטוח!

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן