מטיילים בהנאה וחוזרים הביתה בשלום
מטיילים בהנאה וחוזרים הביתה בשלום
08/01/21

מטיילים בהנאה וחוזרים הביתה בשלום

מזג אוויר נעים הוא בהחלט זמן טוב לטיול בחיק הטבע עם המשפחה. הינה כמה כללים וטיפים שיעזרו לכם ללכת בשלום ולחזור בשלום בסוף השבוע הקרוב.

shutterstock_163319243

מטיילים בהנאה וחוזרים הביתה בשלום

לפני שיוצאים לטיול יש להתייעץ עם גורמים מוסמכים על פרטי הטיול, כמו משך ההליכה, רמת הקושי, מקורות מים, סיכונים מיוחדים כמו למשל הכשת נחשים ועוד.

כדאי להתחיל את הטיול בשעות הבוקר המוקדמות ולשוב הביתה לפני רדת החשיכה. חשוב להימנע מהליכה בשעות החשיכה באזורים מבודדים ולא מוכרים.

לפני הטיול יש לבדוק את תנאי מזג האוויר הצפויים ביום הטיול ובאזור הטיול. בטמפרטורות גבוהות או בתנאי שרב רצוי לבטל את הטיול, כמו כן גם בימים גשומים וסופות חזקות- מומלץ לשקול שנית את היציאה למסלולים סבהם קיימת סכנת שיטפונות.

חובה להצטייד בכמות גדולה של מים ולא להסתמך על מקורות המים במסלול הטיול. כמות המים הנדרשת היא כשלושה ליטרים לאדם.

חשוב לנעול בגדים מתאימים. אם אתם יוצאים לשטח, יש לנעול נעלי הליכה גבוהות ונוחות, רצוי גם מכנסיים ארוכים. יש, כמובן לחבוש כובע נגד השמש ורצוי למרוח קרם הגנה על חלקי הגוף החשופים.

אם אתם יוצאים ברכב המשפחתי ומתכננים מסלול הליכה ארוך, השאירו פתק על המכונית עם מספר הטלפון שלכם, מסלול הטיול ושעת חזרה משוערת.

צאו לטיול עם טלפון נייד, הקפידו שהסוללה תהיה מלאה, אל תרבו לשוחח שיחות סרק, שמרו על הסוללה למקרה חירום, וקחו אתכם פנס או סטיק לייט למקרה שתקלעו לשעות החשיכה.

טיפוס על צוקים מותר רק במקומות מאושרים ורק עם ציוד תקני. בזמן הטיפוס הקפידו לא לדרדר אבנים.

אל תיכנסו למבנים נטושים, אף פעם אי אפשר לדעת מה או מי מסתתר בתוכם ואילו סכנות אורבות שם.

אל תאפשרו לילדים להכניס צמחים לפה, הם עלולים להיות רעילים.

בטיולי אופנים הקפידו לחבוש קסדת מגן, הן המבוגרים והן הילדים, ורכבו רק בשבילים או מסלולים המיועדים לטיולי אופנים.

קחו ערכת עזרה ראשונה המכילה חומרי חיטוי וחבישה ומשחה נגד עקיצות וגירודים. אם אתם נוסעים לחו"ל קחו מדחום דיגיטאלי, כדורים או סירופ להורדת חום ונגד כאבים ותרופה לטיפול בשלשולים. אם אתם סובלים מאלרגיות, קחו גם כדורים או סירופ נגד אלרגיות. אם אתם נוסעים לחו"ל לארצות הרחוקות, בררו במשרד הבריאות האם אתם חייבים לקבל חיסונים. אם כן, חסנו את עצמכם ואת הילדים.

אם אתם משלבים רחצה בים בזמן הטיול, התרחצו רק בחופים מורשים עם פיקוח של מציל. חשוב להישמע להוראות המציל ולרחוץ רק באזורים שהוגדרו על ידי המציל כמותרים לרחצה.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן