חשיבות ממונה הבטיחות

חשיבות ממונה הבטיחות

בשנים האחרונות גברה המודעות לנושא של בטיחות בעבודה. זה ברור לכולם, התפקיד של ממונה הבטיחות בעבודה, הוא אחד התפקידים הקריטיים והחשובים בכל מקום עבודה, בארגון במפעל או בעסק. הנתונים מלמדים כי הקפדה על חוקי הבטיחות מקטינה באופן משמעותי הפוטנציאל לתאונות עבודה, מחלות מקצוע ואסונות. גם החוק מכיר בחשיבות של ממונה בטיחות במקומות עבודה ומחייב כל מקום עבודה שיש בו סכנה בטיחותית או גהותית והוא מעסיק חמישים עובדים ויותר להעסיק ממונה בטיחות בעבודה.

ממונה בטיחות בעבודה – כדי לשמור על בטיחות העובדים

גם המעסיקים וגם העובדים מבינים את החשיבות שבשמירה על בטיחות בעבודה.  באמצעות שמירה קפדנית כל כללי הבטיחות עשויים להימנע אסונות, תאונות עבודה או מחלות הנובעות כתוצאה מגורמים מזיקים בסביבת העבודה, כגון: רעש וכימיקלים. בכל מקצוע קיימים סיכונים שחשוב לזהות אותם ולדעת איך לצמצם אותם למינימום.

כאשר המעסיקים שומרים על בטיחות בעבודה, העובדים משקיעים בעבודה מתוך ידיעה כי בטיחותם נשמרת והמעסיקים נהנים מפריון עבודה גבוה ומשיתוף פעולה הדוק עם העובדים.

השמירה על הבטיחות בעבודה משפיעה באופן ישיר על ההצלחה או הכישלון של כל מפעל, ארגון או בית עסק. בשנים האחרונות התדמית הבטיחותית של הארגונים או העסקים הפכה להיות גורם משמעותי ביותר בהחלטות של חברות וגופים אחרים בשיקולים האם להתקשר בהתקשרות עסקית עם בית העסק או לא.

תחומי האחריות של ממוני הבטיחות הם רבים ומגוונים. עליו לאתר מפגעים בטיחותיים במפעל ולהעביר את המידע למעסיקים, לבנות תוכנית המפרטת את כל נהלי הבטיחות ולהנחות את העובדים בקיום ההוראות הבטיחות מתוך הקפדה על קיום ההנחיות ורכישת ציוד בטיחותי מתאים.

על ממונה הבטיחות לוודא שכל העובדים מודרכים כנדרש בתקנות, בעיקר על הסיכונים הקיימים במקום העבודה ועל הדרך להתמודד נכון עם סיכונים אלה.

בכל מקום עבודה התפקיד של ממונה הבטיחות ישתנה מעט ויתאים את עצמו לאופי העבודה במקום. תקנות הבטיחות בעבודה עבור מפעלים העוסקים בחומרים כימיים, לדוגמה, יהיו שונות מאשר באתרי בנייה שבהם מתבצעת עבודה לגובה.

לממונה הבטיחות מקצועי, אמורים להיות הכלים, הידע והניסיון להניע את המנהלים והעובדים לציית לחוקים ולתקנות הבטיחות על פי ההנחיות הרשומות בחוק.

רק מי שעבר קורס ממוני בטיחות וקיבל הסמכה לכך, רשאי לפעול כממונה בטיחות. על הממונה להיות בעל תואר אקדמאי באחד מתחומי ההנדסה או הטכנולוגיה ולצבור ניסיון מעשי של שנתיים בתחום שאותו הוא למד.

לסיכום, ממונה הבטיחות הוא אחד התפקידים החשובים בכל חברה, בית עסק או ארגון. תחומי האחריות שלו רבים ומטרת התפקיד היא לייעץ להנהלה ולמנהלים כיצד לבצע את דרישות הבטיחות והגהות בכדי למנוע עד כמה שאפשר תאונות עבודה, מחלות מקצוע ואסונות. גם המדינה רואה חשיבות רבה במינוי ממונה בטיחות בעבודה, ולכן נחקק חוק המחייב העסקת ממוני בטיחות בכל מפעל המעסיק למעלה מחמישים עובדים.

לפרטים נוספים לחצו כאן

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן