בטיחות בעבודה בחורף
בטיחות בעבודה בחורף
03/03/21

בטיחות בעבודה בחורף

עונת החורף מאופיינת בתנאי אקלים העלולים להביא איתם סכנות ייחודיות לימי החורף: רוחות סוערות, שלג, טמפרטורות קרות, גשמים סוערים ועוד, אשר עלולים לפגוע בבטיחות העובדים ובבריאותם. לפני בוא החורף חייב המעביד להכין את המבנה לקראת החורף, להדריך את העובדים על הסכנות הצפויות, על הפתרונות, לעקוב ולוודא כי כל ההוראות מיושמות בשטח.

כך תכינו את המפעל לקראת החורף

לפני החורף, עוד לפני הגשם הראשון, חובה לבדוק את הגגות, לנקות אותם מחפצים מיותרים המונחים עליהם, העלולים לעכב את זרימת המים וליצור שלוליות על הגגות. יש, לנקות את המרזבים, לסלק שאריות עלים, ענפים ולכלוכים שונים ולוודא כי המים במרזב זורמים היטב.

יש לבדוק את אטימות הגגות. צריך להחליף רעפים ישנים ושבורים, להחליף שכבות איטום פגומות ועוד. אם התגלו בעיות בגג יש להזמין בעל מקצוע מומחה עוד לפני שהחלו הגשמים הראשונים.

יש לחזק מבני מתכת ועץ כמו פרגולות, סוככים ועוד. חשוב לעגן היטב כל חפץ או כל מתקן שרוח חזקה עלולה להעיף או להזיז אותו. כאשר החפצים אינם מחוזקים היטב הם עלולים להתעופף ובדרכם לשבור חפצים ולפגוע באנשים, בעובדי המפעל או בהולכי הרגל הנמצאים בסביבה.

חשוב לגזום עצים וענפים הנמצאים בקרבת כבלי החשמל כדי למנוע קריסה של העצים על הכבלים, למנוע סיכון של העוברים והשבים ולמנוע הפסקות חשמל.

רצפות רטובות ובוציות הן הגורם העיקרי לנפילות ופציעות. לפני הכניסה למפעל יש להניח מרבדים מיוחדים כדי לנקות בהם את הנעליים ולמנוע רטיבות ובוץ בתוך שטח המפעל.

עבודה בתנאי מזג אוויר חורפיים

עבודה בטמפרטורות נמוכות עלולות לפגוע בבריאות העובדים ולהפחית באופן משמעותי את יכולותיהם הפיזיות. מספיקה עבודה של עשרים דקות בתנאי קור כדי לגרום לתחושת אי נוחות ועייפות, תחושה העלולה להשליך על תנאי הבטיחות בעבודה, לגרום למחלות חורף ולהיעדרויות מרובות מהעבודה. כנ"ל בעת ביצוע עבודה תחת גשם, ערפל, ברד ורוחות עזות. מומלץ מאד לדחות ככול הניתן ביצוע עבודות תחת תנאי מזג אוויר חורפיים, במידה והעבודה מחוייבת לביצוע, יש לצייד את העובדים בציוד חורף מתאים, לדאוג להפסקות מרובות ושתייה חמה.

עבודה בחללים מחוממים מגבירה את תפוקת העבודה, אך חובה לאוורר את החללים המחוממים. חוסר באוורור עלול לגרום להצטברות אדים של חומרים הנפלטים בתהליכי הייצור, להביא למחסור בחמצן, לתחושת נמנום, לכאבי ראש ולחוסר ערנות.

צילום: יחזקאל בלומשטיין

בימים סוערים יש להימנע מביצוע עבודות לגובה

  • יש להימנע ככל האפשר מביצוע עבודות בגובה. אם העבודות דחופות וחיוניות, יש לקבוע הנחיות בטיחות מפורשות בכתב, לפרט את כל האמצעים למניעת נפילות, לחלק אותן לעובדים ולוודא כי הם עובדים בהתאם להנחיות.
  • יש להימנע מעבודה על פיגומים ממוכנים בעת סערה ואין לבצע פיצוצים או עבודות גלישה בזמן סערה.
  • יש לוודא כי כל הפיגומים באתרי הבניה יציבים, חזקים ומחוזקים היטב.
  • אסור להפעיל עגורן או צריח או לפרק אותם בתנאי רוח חזקה.

מר מוזי בוטון וצוות העובדים מאחלים לכל העובדים חורף בריא ובטוח

המידע הכלול במאמר זה – כללי ואינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת מקצועית. אף כי נעשה מאמץ למנוע אי דיוקים, ייתכן שנפלו במאמר טעויות. לפיכך השימוש במידע הכלול במאמר הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש ומוזי בוטון בטיחות ואיכות הסביבה בע"מ לא תהא אחראית בצורה כלשהי לתוכנו או לשימוש בו.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button לייעוץ עם מומחה
דילוג לתוכן